MINDERNES ALLE' Nr 2

22. januar 2018 kl. 11:01
ODDER IGF FODBOLD udgiver CD

MINDERNES ALLE' - Nr 2
Efter den første tur ned af Mindernes Alle', hvor vi var i året 2010, da Odder IGF Fodbold mødte AGF i DBU's landspokalturnering, ruller vi en smule længere tilbage!

Denne gang kører vi lidt længere ned af Alle'en, og rammer september 2008.
Odder IGF Fodbold havde med stor dygtighed og evne sikret sig et par oprykninger i træk, og lidt metaforisk spillet fodbold som englene synger!

MUSIK-CD I STØBESKEEN
Med forbillede i nogle af de store udenlandske, men også danske klubber, var det planen at samle materiale, så klubbens seniorafdeling kunne indsynge nogle sange i et professionelt musikstudie.
Heldigvis havde man nogle kontakter fra et tidligere lignende projekt i oplandet, så hvis man kunne spejle en del af materialet til noget nyt og så kunne Odder måske indspille en Compact Disc til fornuftige penge.

KELD HEICK IND-OVER
Igennem en specialaftale og en velvellig sponsor lykkedes det at komme i kontakte med Melodi Grand Prix ikonet Keld Heick, der gerne ville medvirke til at lave en iørefaldende tekst til "De Blå" fra Odder IGF Fodbold.
Godt en uges tid senere havde man valgt en klingende melodi med et stærkt "rif", og Keld Heick fik så tryllet en tekst frem, der både klingede, passede til, og var let at lære.

LOKALT ORKESTER MED PÅ IDE'EN
Dele af et lokalt rockband "Never too Old", eller blot "N2O", samt nogle kendte studiemusikere fra Århus fik sat instrumenter og melodi på, og resultatet blev i al beskedenhed rigtig godt.
Den 12.september kl 19.00 i 2008, drog næsten 50 kvindelige og mandlige fodboldspillere til det kendte "AIRPLAY STUDIE" i Århus, og brugte først en time til at få stroferne på plads, inden det blev alvor.
Med forsanger fra N2O Bjarne Routhe (R.I.P.) i forgrunden, blev melodierne finpudset, og sangen justeret og fintunet på ganske fornuftig måde.

AIRPLAY PROFESSIONELT
Med et professionelt studie, og dygtige fagfolk i baglandet, blev optagelserne en succes.
Tidligere havde Sanne Salomonsen, Lis Sørensen, Thomas Helmig, 8000C, TV2 med flere sat deres tydelige aftryk i det intime studie i Montanagade i den indre by af Århus.
Nu kom knap 50, - om ikke top-professionelle sangere, så i hvert fald knapt 50 topmotiverede sangere i studiet for at fyre den af!
Med den super-dygtige producer Brian Dyrby, kom melodierne i kassen og udgivet i 400 eksemplarer!

SKRU' OP
De så ofte hørte ord om sommeren fra Danmarks Radio "husk at lukke for vinduer og døre, og skrue ned for anlægget for ikke at forstyrre naboen", havde nu - måske - fået en endnu større betydning for Danmarks befolkning efter ODDER IGF FODBOLD udgav CD'en "På Banen" ......

MIX & REMIX
Nu har du så chancen for at høre nogle brudstykker af melodierne, til lejligheden mixet og remixet sammen i et kort sammensurium!
Der følger nogle billeder med af datidens Odder-spillere på såvel spinde- som herresiden!

Velkommen til diskoteket på "Mindernes Alle".
Alle deltagere, sangere og dem der bare nynnede med, havde den aften i 2009 en fantastisk aften i AIRPLAY, fyldt med smil, glæde og bæger-sang.

Hør uddrag af sangene her.:     PÅ TUR I STUDIET

ODDER IGF PRESSE