MINDERNES ALLE' Nr 1

Spektrum Park
DBU Landspokalturneringen.
Odder IGF vs AGF

En forårsdag i 1899 fandt nogle kreative mennesker på, at Danmarks største landsby skulle have en fodboldklub.
Sådan startede Odder Idræts- og Gymnastikforening Frem i det forrige århundrede med bare en håndfuld medlemmer.

Godt hundrede år senere er klubbens medlemstal på den anden side af 1.200 og har udviklet sig meget siden.

Her på hjemmesiden vil vi godt ruske lidt op i historien og dermed bidrage til at skabe en større identitet for klubben, og også forstå hvorfor vi en af danmarks største fodboldklubber med sit helt eget DNA!
Der har været mange store fodboldkampe i Odder, og der har været rigtig mange fodboldspillere af de største i den blå trøje.
Hvem kan f.eks svare på, hvilken tidligere Odder-spiller der altid boede på værelse med "kejseren" hamselv, nemlig Franz Beckenbauer. En af de største personligheder i tysk fodbold, dengang og nu!?

I dag tager vi turen tilbage til 2010, hvor AGF gæstede Odder i Landspokalturneringen.
Gæsterne fra smilets by fik en modstand der sent ville glemme, og det er så vores første historie fra "Mindernes Alle'".

Velkommen til en god historie fra arkivet.

STORT BESØG PÅ STADION
Tilbage i 2010 nåede Odder IGF frem til 6 runde af DBU's landspokalturnering, eller 2.runde af den centrale turnering.
Op af hatten på kontoret kom AGF som modstander til det, der skulle blive en af de mest besøgte fodboldkampe i Odder nogensinde.
Med næsten 2.500 tilskuere på Spektrum Park var der lagt op til fodboldfest på vores intime stadion. I nyere tid er det vist kun jubilæums besøget mod Brøndby IF er der haft større besøg på det lokale stadion.
Et hold af bestyrelse, og ikke mindst mange frivillige løftede den store opgave til UG. Vi kunne virkelig måle hvad klubben kunne ved et stor arrangement, og jeg husker stadig, at Nick Horup (kendt fra "Bold med Horup" og ikke mindst serien om "Morten og Peter"), gav vores arrangement stor ros, og kampens program i dag er med på AGF's museum på Ceres Park!

KAMPEN
Selve kampen blev en store oplevelse for vores spillere, for flere selve "kampen" i karrieren.
Jeg var sportschef i klubben dengang, og dengang som nu - mener jeg at pokalturneringen kan rumme de oplevelser som man tager med sig på pension, når støvlerne om føje tid stilles på hylden for sidste gang.

ODDER USÆDVANLIG TÆT PÅ
Fra kick-off til kampens overtid var Odder godt med i kampen, og Odder havde chancen for den store sensation, da først AGF's målmand Steffen Rasmussen 7 minutter før tid havde en fantastisk redning på forsøg fra Kasper Enevoldsen, og bare 3 minutter før slutføjt snitter Lars B Larsen stoplen på en super hovedstød.
Nu vandt "storebror" fra AGF på et overtidsmål af Casper Sloth, hvor en ellers storspillende Ulrich Elkjær i Odders mål havde fungeret som plankeværk i hele kampen.

MUSIKKEN
Følger du med i hele filmen, vil du også kunne høre et nummer fra den CD, som klubben i 2009 indspillede i "Airplay Studio" i Århus med bl.a. Bjarne Routhe (R.I.P.) som forsanger med Hanne Rasmussen.
Men det er en ganske anden historie!

Se videoen her.:

Rigtig god fornøjelse !